سلامت و پزشكي

سلامت و پزشكي

<-PostTitle->

درمان خانگي كيست مويي و درمان كيست مويي با دارو روشهايي هستند كه مي‌توانند تاثير بسياري در روند بهبود اين بيماري داشته باشند. كيست مويي يا كيست پيلونيدال از انواع بيماري هاي دردناك و آزار دهنده نشيمنگاه است، كه درد بسيار و عفونت را به همراه مي آورد. اين كيست معمولاً در ناحيه پايين دنبالچه ايجاد شده و علت هاي گوناگوني براي ابتلا به اين بيماري در فرد وجود دارد. كيست مويي در مردان و جوانان شايع تر ديگر گروه ها مي باشد. در ادامه به بحث حول اين بيماري مي پردازيم:

آيا كيست مويي با دارو درمان ميشود؟

تاثير دارو بر كيست تنها در ميزان عفونت آن تاثير گذاشته و وابسته به مرحله اي است كه بيماري در آن قرار دارد، اگر ميزان عفونت و چرك ايجاد شده بر اثر كيست اندك باشد پزشك ممكن است داروهاي آنتي بيوتيك تجويز نمايد. اما بطور كلي مي توان گفت استفاده از دارو، درمان قطعي اين بيماري شناخته نمي شود بلكه كيست مويي تنها بايد برداشته و يا تخريب شود تا درمان قطعي بر روي آن انجام گيرد.

درمان خانگي كيست مويي

همان طور كه در قسمت قبل هم اشاره شد، اين بيماري را نمي توان با استفاده از داروهاي شيميايي و خانگي درمان نمود، بلكه درمان كيست مويي از طريق جراحي و ليزر امكان پذير است. اما استفاده از داروهاي طبيعي و خانگي بي تاثير نبوده، و مي تواند در كاهش علائم ناشي از اين بيماري از جمله درد و عفونت موثر باشد.

 

تصوير درمان خانگي كيست موسس

 

برخي از مهمترين داروهاي خانگي به اين شرح است:

سير

سير خواص بيشماري دارد، و بي شك در فرآيند درمان خانگي كيست مويي موثر است، سير با دارا بودن خاصيت آنتي بيوتيكي و ضد قارچي سيستم ايمني بدن را تقويت نموده و به درمان اين بيماري مي پردازد. براي استفاده از اين ماده لازم است يك يا چند حبه سير را له نموده و براي چند دقيقه بر روي كيست قرار دهيد. جهت اثر بخشي اين درمان را به مدت يك هفته و روزي يكبار تجديد نماييد.

زردچوبه

زردچوبه داراي خواص ضد التهابي است، و قادر است درد،عفونت و التهاب را كاهش دهد. براي استفاده از اين ماده جهت درمان كيست مويي لازم است مقداري زردچوبه را با آب و يا شير مخلوط نموده و خميري را تهيه كنيد، خمير زردچوبه تا زماني كه خشك شود بايد روي پوست باقي مانده و سپس شسته شود. اين درمان خانگي كيست مويي را بايد دوبار در روز و به مدت چند هفته ادامه دهيد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا يك درمان قوي و موثر در از بين بردن علائم بيماري كيست مويي مثل درمان درد و تورم ناشي از آن مي باشد. اين گياه داراي خواص ضد آنتي باكتريال مي باشد.براي استفاده از اين روش درماني يك برگ از آلوئه ورا را تهيه نموده و ژل آن را خارج كنيد و مدت 20 دقيقه بر روي كيست قرار داده و سپس بشوييد. اين درمان خانگي را بايد حداقل 4 مرتبه در روز تكرار كنيد.

عسل

عسل ماده اي فوق العاده قوي مي باشد كه داراي خواص ضد التهابي و ضدعفوني كننده است. براي درمان خانگي كيست مويي با استفاده از عسل بايد مقدار عسل خالص را تهيه نموده و بر روي كيست بزنيد و يا اينكه مي توانيد يك قاشق عسل را در آب گرم حل نموده و بنوشيد.

نمك

نمك خواص بيشماري دارد و در كاهش التهاب و سوزش ناشي از كيست بسيار مفيد است،براي اين منظور مي توانيد از حمام آب و نمك استفاده كنيد در واقع مقداري نمك را به وان آب گرم اضافه نموده و براي مدت چند دقيقه در آب بنشينيد.

چاي كيسه اي

چاي كيسه اي داراي خواص اسيدي بوده، كه از عفونت جلوگيري نموده و در درمان خانگي كيست مويي موثر است. همچنين خواص ضد التهابي چاي كيسه اي درد و تورم را كاهش مي دهد. ابتدا چاي كيسه را به مدت 5 دقيقه در آب ولرم خيس كنيد، سپس كيسه را به مدت 10 دقيقه روي محل عفونت قرار دهيد. اين روش درماني با چند بار در روز و به مدت چند روز تكرار شود.

سركه سيب

سركه سيب داراي ماهيت اسيدي است و ph پوست را تنظيم مي كند، براي انجام اين روش درمان خانگي كيست مويي كافي است مقدار پنبه را به سركه سيب آغشته كرده و بر موضع قرار دهيد. اين روش درماني بايد حداقل 2 بار در روز تجديد شود.

كمپرس سرد و گرم

استفاده از كمپرس سرد ميتواند درد ناشي از كيست مويي را كاهش دهد و كمپرس گرم براي چرك و عفونت ناشي از اين بيماري مفيد است اما هيچ يك از آنها از پيشروي اين بيماري جلوگيري نمي كنند.

 

منبع: clinicdarman.com


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : كيست مويي، درمان خانگي كيست مويي، كيست پيلونيدال،

ادامه مطلب

تاريخ : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۳:۱۹ | نویسنده : مهدي پدرام اصل |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی