سلامت و پزشكي

سلامت و پزشكي

<-PostTitle->

روش بسته

اگر كيست مويي ايجاد شده كوچك باشد، پس از برداشتن كيست و خارج نمودن عفونت آن، پزشك محل جراحي را بخيهكيست مويي مي كند. در اين روش بهبودي پس از ده روز تا يكهفته حاصل شده و پس از اين مدت محل جراحي جوش مي خورد.

 

روش باز

اگر كيست مويي ايجاد شده نسبتا بزرگ باشد، پس از جراحي توسط پزشك حفره بزرگي در محل ايجاد خواهد شد كه نبايد آنرا بخيه نمود. چراكه عفونت خروجي از زخم در محل تجمع پيدا كرده و باعث بروز مشكلات جدي مي گردد. پس پزشك درون زخم را پانسمان مي كند و يك روز پس از عمل آنرا خارج خواهد كرد. در اين وضعيت يك حفره عميق خواهيد داشت كيست موييكه ظاهر نسبتا ترسناكي دارد و بايد مرتب به آن رسيد. به اينصورت كه هر روز حداقل دوبار بايد زخم را با سرم شستشو يا شامپوي بچه شستشو داده و روي آن را با گاز استريل پانسمان نمود. اين كار ممكن است كمي دردناك باشد كه بايد به آرامي آنرا انجام داد. عفونت و خونابه حاصل از زخم به مرور از آن خارج شده و در محل تجمع نخواهد يافت. زخم ايجاد شده پس از ۱ تا ۲ ماه به طور كامل پر خواهد شد.

چه كساني دچار كيست مويي مي شوند؟ در انگلستان از هر صد هزار نفر حدود ۲۶ نفر دچار كيست مويي مي شوند و در كودكان و افراد بالاي ۴۰ سال نادر و براي مردان چهار برابر زنان رخ مي دهد (چون بيش از زنان مو دارند). يك سري عوامل نيز در ايجاد اين مشكل دخيل هستند مانند: شغلي كه نشستن زياد از حد لازم دارد چاقي يا وزن زياد خارش يا آسيب ديدگي دائمي محل كفل پر از مو سابقه خانوادگي

 

كيست مويي را چه با چاقو و چه با ليزر مي توان جراحي كرد اما از عيب هاي جراحي با چاقو، احتياج به جراحي، بيهوشي و چند هفته در خانه خوابيدن، درد و پانسمان كردن هاي بسيار است اما در جراحي با ليزر اين ها اتفاق نمي افتد، مي توان از برتري هاي درمان با ليزر براي كيست موئي به خوبي نام برد. در اين حالت جراحي بي حسي موضعي انجام مي شود و همين بي حسي موضعي ۲۴ تا ۴۸ ساعت جلوي درد بيمار را مي گيرد و پس از آن نيز درد زيادي اتفاق نمي افتد و احتياجي به تراشيدن و بستري شدن در بيمارستان نيست و بيمار هر وقت كه به حمام مي رود با همان ليف و صابون بعد از چند روز مي تواند داخلش را شسته و در نتيجه بعد از ۲۴ ساعت يا نهايتاً ۴۸ ساعت مي تواند به آساني نشسته و كارهاي روزانه خود را انجام دهد.

منبع :نبض ما ، پنج عصر


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : ،

ادامه مطلب

تاريخ : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۹:۲۹ | نویسنده : مهدي پدرام اصل |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی