سلامت و پزشكي

سلامت و پزشكي

<-PostTitle->

مشاهده كامل مطلب در سايت خبري شفاف

بواسير يا هموروئيد يكي از عارضه هاي نشيمنگاهي شايع است كه به شدت فراگير شده و افراد زيادي با اين بيماري دست به گريبان هستند. بيماري هاي فيستول، شقاق و كيست مويي هم جزء بيماري هاي مقعدي به شمار مي روند اما به اندازه هموروئيد فراگير نيستند. در ديواره ركتوم و انتهاي راست روده رگ هايي وجود دارد كه وظيفه آنها خونرساني به اين بخش است. به علت حساسيت زياد در بخش ديواره و اطراف مقعد، هرگونه ايجاد فشار به اين ناحيه مي تواند باعث بروز التهاب و تورم در اين عروق شود.

زماني كه اين عروق آسيب ببينند و دچار كشيدگي شوند، بواسير يا هموروئيد بروز پيدا مي كند. اگر رگهاي ديواره مقعد دچار اين آسيب شوند، هموروئيد داخلي و اگر رگ هاي اطراف مقعد آسيب ببينند بواسير خارجي است.

علائم بواسير يا هموروئيد

نشانه هايي در همه مبتلايان يكسان نيست و بسته به محل ايجاد عارضه و شدت پيشرفت آن قابل تغيير است. گاهي اولين نشانه اي كه افراد با آن مواجه مي شوند، خونريزي از مقعد است. در چنين شرايطي، احتمال اينكه هموروئيد از نوع داخلي باشد بيشتر است، چون شايع ترين نشانه هموروئيد داخلي خونريزي است و ساير علائم آن در مقايسه با هموروئيد خارجي خفيف تر است.

هموروئيد خارجي به دليل اينكه در پوست حساس اطراف مقعد بروز پيدا مي كند، علائمي مثل خارش و سوزش، ايجاد التهاب و برآمدگي، درد در زمان نشستن و خونريزي را ايجاد مي كند.

منظور از خونريزي مشاهده چند قطره خون روشن روي مدفوع يا داخل توالت است، اما اگر اين خونريزي شدت پيدا كرد و حتي در شرايط عادي هم دچار خونريزي شديد، احتمالا به بواسير خوني مبتلا شده ايد.

در چنين مواقعي با مراجعه سريع به پزشك متخصص، از ادامه خونريزي جلوگيري كنيد. اگر به موقع براي درمان خونريزي بواسير خوني اقدام نكنيد، خون زيادي از دست مي دهيد و ممكن است به كم خوني يا فقر آهن دچار شويد.

هر دو نوع خارجي و داخلي مي توانند دچار خونريزي شديد شوند اما خونريزي در بواسير خارجي كه خوني شده باشد شديدتر است. همچنين در هموروئيد خارجي همراه با خونريزي احتمال ترومبوزه شدن هم وجود دارد.

به ايجاد لخته خون در برآمدگي هموروئيد، ترومبوزه گفته مي شود كه در اين حالت هم بيمار علائم شديدتري را تجربه ميكند.

علاوه بر خونريزي، خروج ترشحات مخاطي و چسبنده به همراه خون هم از ديگر علائم هموروئيد خوني است. با اين حال نمي توان علت تمام خونريزي هاي مقعدي را بواسير دانست و بايد تشخيص قطعي را به عهده پزشك بگذاريم.

دكتر متخصص معمولا با معاينه باليني بيماري شما را تشخيص مي دهد، اما در مواقعي كه تشخيص سخت باشد و نياز به معاينه داخل ركتوم باشد از آزمايشاتي نظير كولونوسكوپي و آنوسكوپي استفاده مي شود.


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : بواسير خوني، درمان بواسير خوني، درمان هموروئيد خوني،

ادامه مطلب

تاريخ : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ | ۰۳:۴۸:۳۴ | نویسنده : مهدي پدرام اصل |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی