سلامت و پزشكي

سلامت و پزشكي

<-PostTitle->

به گزارش افكارنيوز، كيست مويي كه تحت عنوان سينوس يا كيست پيلونيدال هم شناخته مي شود، عارضه اي است كه بيشتر در مردان شاهد بروز آن هستيم. بيماري كيست مويي اگرچه جزء بيماري هاي خطرناك به شمار نمي رود اما اگر پيشرفت كند و تبديل به آبسه چركي شود مي تواند مشكل ساز شود.

كيست مويي چيست؟

كيست پيلونيدال كيسه اي پر از مايع و چرك است كه در زير پوست و در قسمت تحتاني كمر، نزديك به خط باسن قرار دارد. بعضي از آنها قابل مشاهده نيستند، در حالي كه برخي ديگر مي توانند مانند چند حفره كوچك يا يك برآمدگي و التهاب در پوست اين ناحيه به نظر برسند. البته به ندرت اتفاق مي افتد كه اين عارضه در نواحي ديگر بدن هم ديده شود.

معمولا از اين سوراخ هايي كه در سطح پوست ايجاد مي شود، چرك و ترشحات بدبو خارج مي شود كه در واقع نشان دهنده اين است كه عفونت جمع شده در لايه هاي زيرين پوست، مسيري ايجاد مي كنند تا به سطح پوست راه پيدا كنند.

اگر اين حفره ها مسدود شوند و اين چرك و عفونت راهي براي خروج نداشته باشند، آبسه ايجاد مي شود كه بسيار دردناك است و مي تواند فعاليت هاي بيمار را به مشكل مواجه كند. گاهي اين سينوس ايجاد شده همراه با مو است و در زمان تخليه اين عفونت مو هم با آن خارج مي شود. بهترين روش براي رهايي از اين بيماري، درمان كيست مويي با ليزر و جراحي است.

يكي از دلايل ايجاد كيست مويي را برگشتن مو به داخل پوست و رشد آن در جهت مخالف عنوان مي كنند و به همين دليل گفته مي شود كه اين عارضه در افراد پرمو و آقايان بيشتر از زنان ديده مي شود. پزشكان هنوز درباره علت ابتلا به كيست مويي به نتيجه قطعي و دقيقي نرسيده اند و عنوان مي كنند كه اين عارضه مي تواند در نتيجه به دام افتادن موهايي كه ريشه محكمي ندارند به همراه سلول هاي مرده در زير پوست ايجاد شود. سيستم ايمني بدن اين مو و سلولهاي مرده را عضو بيگانه مي داند و طي يك واكنش دفاعي آبسه دور آن تشكيل مي شود.

 

 


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : درمان كيست مويي با ليزر، ليزر كيست مويي، عمل كيست مويي با ليزر،

ادامه مطلب

تاريخ : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ | ۰۸:۴۰:۵۷ | نویسنده : مهدي پدرام اصل |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی