سلامت و پزشكي

سلامت و پزشكي

<-PostTitle->

 

جراحي يا عمل كيست مويي از روش هاي قطعي درمان اين بيماري است. كيست مويي يا سينوس پيلونيدال از دسته بيماري هاي ناحيه مقعد است كه معمولاً در بالاي كمر ايجاد شده و همراه با عفونت است. در مواردي مي توان آن را با درمان هاي خانگي و استفاده از دارو درمان نمود اما چون اين بيماري در اغلب موارد به اين درمان ها پاسخ نمي دهد نياز به  انجام جراحي است.جراحي روشي مطمئن براي درمان اين عارضه به شمار مي رود اما چون با مشكلات و عوارضي همراه است، نمي توان آن را به عنوان بهترين روش درماني معرفي نمود، بلكه بهترين روش درمان اين عارضه درمان كيست مويي با ليزر است. درمان با روش جراحي كيست، به دو روش زير انجام مي‌شود :

عمل جراحي كيست مويي به روش باز

جراحي كيست مويي به روش باز

در اين روش كه تحت بيهوشي و در مواردي بي حسي موضعي انجام مي شود، عفونت كيست تخليه شده و در واقع كيست به طور كامل از بدن خارج مي گردد. در نتيجه حفره اي از آن به جاي مي ماند. اين حفره در روش باز بخيه زده نمي شود تا از اين طريق بافت هاي زيرين كيست شروع به ترميم نمايد. اين حفره ايجاد شده بسته به مقدار كيست از اندازه يك نخود تا پرتقال متغير است. به علاوه از اين حفره به مدت يك هفته ترشحاتي خارج مي شود و به مرور با ترميم زخم اين ترشحات كاهش مي يابد.

اين روش نياز به پانسمان روزانه دارد اما از آنجايي كه بافت هاي كيست به طور كامل برداشته مي شوند و عفونت نيز تخليه مي شود، امكان عود مجدد اين عارضه به شدت كاهش مي يابد.

جراحي كيست مويي به روش بسته

عمل كيست مويي

در اين حالت نيز مشابه روش قبل (همراه با استفاده از بيهوشي يا بي حسي)  حفره كيست برش داده شده و عفونت را خارج مي كنند، اما اين بار زخم ايجاد شده بخيه ميشود. در اين حالت با فرض موفقيت عمل كيست مويي، سرعت بهبودي بسيار بيشتر است ولي امكان عفونت مجدد در اين روش افزايش مي يابد به همين منظور پزشك قبل از انجام اين عمل مصرف آنتي بيوتيك را تجويز مي كند.

در روش ديگر جراحي بسته با عنوان جراحي پلاستيك كه براي سينوس هاي پيشرفته استفاده مي شود، جراح پلاستيك با روشجراحي فلپ ناحيه عمل شده را به طور كامل مي بندد. انجام جراحي پلاستيك روشي موثرتر است و ميزان موفقيت بالايي دارد اما مدت زمان بستري شدن در بيمارستان بعد از اين عمل جراحي افزايش مي يابد.

در مواردي كه كيست به شدت دچار عفونت شده و نياز به عمل جراحي دارد؛ بر روي كيست يا آبسه ايجاد شده، برش داده مي شود تا عفونت خارج شود. اين روش جراحي كيست مويي به علت عدم تخليه كامل كيست، امكان عود مجدد آن وجود دارد. تخليه اورژانسي نيازي به بستري شدن در بيمارستان ندارد.

 

 

https://jarahlaser.com/


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : كيست مويي، جراحي كيست مويي، كيست پيلونيدال،

ادامه مطلب

تاريخ : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ | ۰۲:۵۰:۳۲ | نویسنده : مهدي پدرام اصل |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی