سلامت و پزشكي

سلامت و پزشكي

<-PostTitle->

بيماري هاي مقعد را نمي توان جزء عارضه هاي پرخطر يا كشنده دانست، اما ناراحتي هايي كه به موجب اينگونه بيماري ها بروز پيدا مي كنند، به شدت كيفيت زندگي بيمار را تحت تاثير خود قرار خواهند داد. علائمي كه اين عارضه ها ايجاد مي كنند شامل درد و خونريزي، خارش و سوزش در ناحيه نشيمنگاهي است و معمولا در بيشتر آنها اين علائم مشابه است. بنابراين در صورت مشاهده چنين نشانه هايي حتما به پزشك متخصص مراجعه كنيد و تشخيص قطعي را به عهده پزشك بگذاريد. 

روش هاي گوناگوني براي درمان اين عارضه ها وجود دارد كه با توجه به نوع و شدت بيماري شما، دكتر يكي از اين روش ها را پيشنهاد مي دهد.

درمان كلينيك يكي از مراكز ارائه دهنده خدمات ليزر درمان بواسير ، شقاق، فيستول و كيست مويي با ليزر و تحت نظر پزشكان متخصص است كه سابقه درخشاني در اين زمينه داشته و با استفاده از بروزترين روش هاي درماني و تجهيزات نوين و استفاده از روش ليزر درماني در اين مجموعه كاملا موفقيت آميز و بدون بازگشت انجام شده است.

در ادامه به بررسي بيماري هموروئيد و روش هاي درمان آن مي پردازيم:

بيماري هموروئيد يا بواسير چيست؟

از شايع ترين عارضه هاي نشيمنگاهي است كه افراد زيادي در سنين مختلف به آن مبتلا مي شوند. اين عارضه مقعدي مي تواند بسيار آزار دهنده و دردناك باشد و زندگي فرد را به شدت تحت تاثير قرار دهد. بواسير يا هموروئيد همان تورم و واريسي شدن رگ هاي ناحيه مقعد و انتهاي راست روده است كه در دو نوع هموروئيد خارجي (بيرون از مقعد) و هموروئيد داخلي (داخل مقعد) ايجاد مي شود.

در صورتي كه يك لخته خون در عروق بواسير خارجي ايجاد شود به آن بواسير ترومبوزه گفته مي شود كه منجر به ايجاد التهاب و حالتي دردناك خواهد شد. همچنين احتمال مشاهده خونريزي در اين نوع هموروئيد نيز افزايش مي يابد.

انواع درجات بواسير 

در چهار درجه مختلف بوجود مي آيد كه در درجه ۱ و ۲ عروق متورم از مقعد خارج نمي شوند اما در درجه ۳ و ۴ كه اصطلاحا به آن بواسير بيرون زده يا پرولاپس هم مي گويند، عروق بواسيري از مقعد بيرون مي زنند.

البته در مواقعي ممكن است بواسير خوني و ترومبوزه با يكديگر اشتباه گرفته شوند. بواسير خوني در هر دو نوع داخلي و خارجي مي تواند ايجاد شود. اين عارضه باعث خونريزي زياد شده و در صورتيكه به موقع درمان نشود منجر به ايجاد ضعف و كم خوني خواهد شد.

يكي از اصلي ترين دلايل بروز اين بيماري را ايجاد فشار بيش از حد در ناحيه آنال عنوان كرده اند. عوامل مختلفي مي توانند باعث ايجاد فشار در ناحيه مقعد شوند كه برخي از آنها شامل بارداري و زايمان در زنان، برقراري رابطه مقعدي، خشكي مدفوع، زور زدن زياد هنگام اجابت مزاج و نشستن هاي طولاني و عدم تحرك كافي است.

علائم و نشانه هاي بواسير يا هموروئيد بسته به نوع و شدت پيشرفت بيماري مي تواند در افراد گوناگون، متفاوت باشد. علائم شاخص اين عارضه شامل احساس دفع ناكامل مدفوع، درد در مقعد ، خارش و سوزش، خونريزي يا مشاهده خون در مدفوع و برآمدگي و زائده هايي در ناحيه مقعد است. در نظر داشته باشيد كه مشاهده چنين علائمي صرفا به معني ابتلا به بواسير نيست و براي بررسي بيشتر بايد حتما به دكتر مراجعه كنيد.

 

ادامه مطلب در دكتر مجازي


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : درمان بواسير، درمان هموروئيد، درمان سريع بواسير، درمان هموروئيد با ليزر،

ادامه مطلب

تاريخ : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۹:۵۱ | نویسنده : مهدي پدرام اصل |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی