سلامت و پزشكي

سلامت و پزشكي

<-PostTitle->

همه ما در طول زندگي خود به بيماري هايي مبتلا مي شويم كه ممكن است از نوع كم خطر يا پرخطر باشند و مشكلاتي برايمان بوجود بياورند.

عارضه ها و مشكلاتي كه در ناحيه انتهاي روده و مقعد ايجاد مي شوند در گروه بيماري هاي كم خطر هستند اما بايد جدي گرفته شوند و به محض مشاهده علائم براي درمان آنها اقدام شود. شايد بتوان مشكلات گوارشي و جدي نگرفتن آنها را يكي از دلايل اينگونه بيماري ها دانست اما قطعا علل ديگري هم در بروز بيماري هاي نشيمنگاهي موثرند كه در ادامه به آنها پرداخته مي شود:

شايع ترين عارضه نشيمنگاهي كه بيشتر از نصف مردم جامعه به آن مبتلا مي شوند بواسير يا هموروئيد است كه در هر سني احتمال ابتلا به آن وجود خواهد داشت اما در سنين بالا به دليل ضعيف و آسيب پذير شدن عضلات ناحيه مقعد احتمال آن كمي بيشتر است. زماني شما به بواسير مبتلا مي شويد كه رگ هاي ناحيه مقعد دچار التهاب و تورم مي شوند و علت آن ايجاد فشار بيش از حد به ديواره هاي مقعد است كه در مقاله “بررسي مزايا و معايب درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر” نيز توضيحات جامعي درباره اين عارضه داده شده است.

اگر بخواهيم نگاهي كلي به علل بروز اين عارضه داشته باشيم، تاثير سبك تغذيه و زندگي غلط را هم نمي توان در ايجاد اين بيماري ناديده گرفت. مصرف كافي فيبر و نوشيدن آب و مايعات كافي يكي از نكات تغذيه ايست كه براي پيشگيري از يبوست توصيه مي شود.

سخت شدن مدفوع و يبوست كه باعث مي شود نياز به زور زدن هنگام دفع داشته باشيد، يكي از عوامل اصلي ايجاد فشار در مقعد است. همچنين افرادي كه در طول روز زمان زيادي را مي نشينند، مدتي است به اسهال مبتلا شده اند، دچار چاقي و اضافه وزن هستند و خانم هايي كه باردار مي باشند يا آميزش جنسي مقعدي دارند بيشتر در معرض ابتلا به اين بيماري قرار دارند.

بنابراين به دليل حساسيت بالاي ناحيه نشيمنگاهي رعايت نكاتي براي پيشگيري از هموروئيد توصيه مي شود، اما اگر به اين عارضه دچار شديم مراجعه به پزشك اولين اقدامي است كه بايد انجام دهيم. اگر هموروئيد شما از نوع داخلي باشد، شايع ترين نشانه آن خونريزي از مقعد است و احتمال اينكه ساير علائم بواسير را بطور خفيف احساس كنيد وجود خواهد داشت. همچنين احتمال اينكه براي تشخيص هموروئيد داخلي علاوه بر معاينه نياز به انجام آزمايشات ديگري هم باشد، وجود دارد.

بواسير خارجي كه در بخش بيروني مقعد بروز پيدا مي كند، شامل يك زائده سفت و قابل لمس در اطراف مقعد است كه ممكن است دردناك باشد. همچنين مشاهده قرمزي و التهاب، احساس سوزش و خارش، درد هنگام نشستن و خونريزي هم جزء علائم هموروئيد خارجي است كه در هر شخصي شدت و نوع بروز آن مي تواند متفاوت باشد.

درمان سريع بواسير خارجي بدون جراحي

اگر از افرادي هستيد كه به هموروئيد خارجي مبتلا شده ايد احتمالا علائم شديدتري را تجربه مي كنيد و نياز به استفاده از روش هاي درمان سريع بواسير خارجي داريد كه در ادامه يك به يك آنها را بررسي مي كنيم:

 

مشاهده مطلب كامل


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : درمان سريع بواسير خارجي، درمان سريع هموروئيد، روش‌هاي درمان هموروئيد، درمان بواسير خارجي بدون جراحي،

ادامه مطلب

تاريخ : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۳:۲۲ | نویسنده : مهدي پدرام اصل |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی