سلامت و پزشكي

سلامت و پزشكي

<-PostTitle->

 

 

به گزارش جهان نيوز

 

كيست مويي كه با نام سينوس پيلونيدال هم شناخته مي شود، حاوي چرك، مو و زائده هايي در مسير ايجاد شده در زير پوست بالاي مقعد است كه باعث ايجاد التهاب و ناراحتي براي بيمار مي شود.براي بسياري از مردم اين بيماري شناخته نشده است و افراد هيچ اطلاعي از علل و علائم اين بيماري ندارند. به همين منظور در اينجا به توضيح و بررسي علائم، دلايل و روش هاي عمل جراحي درمان كيست مويي با ليزر مي پردازيم:

تا كنون پزشكان علت دقيقي را براي ابتلا به اين عارضه پيدا نكرده اند اما عواملي هستند كه با ايجاد اصطكاك موهاي موجود در ناحيه مقعد و بالاي باسن را مجبور به رشد در زير پوست و در خلاف جهت خود مي كنند. با وارد شدن اين مو به زير پوست، بدن واكنش ايمني عليه آن انجام مي دهد، چون اين مو را به عنوان عضوي بيگانه مي شناسد و در نتيجه اين فرآيند، كيست و آبسه اطراف موها شكل مي گيرد.

عفونت موجود در آبسه ايجاد شده اطراف مو گاهي از طريق يك يا چند سينوس به سطح پوست مقعد راه پيدا مي كند و خون و ترشحات چركي از آن خارج مي شود. اما در ادامه عوامل احتمالي كه در ايجاد كيست مويي موثرند را شرح مي دهيم:

  • تغيير هورمون ها كه بعد از بلوغ اتفاق مي افتد
    اصطكاك ناشي از لباس هاي نامناسب كه باعث برگشتن مو به داخل پوست مي شود
    نشستن هاي طولاني كه به دليل شغلي كه افراد دارند اتفاق مي افتد
    نوعي نقص مادرزادي در بخش انتهايي ستون فقرات
    چاقي و اضافه وزن

در مراحل اوليه كه هنوز عفونت و آبسه ايجاد نشده و يا شدت آن كم است، بيمار علائمي نخواهد داشت و ممكن است متوجه بيماري نشود. اما اگر فرد با لمس برآمدگي ايجاد شده در ناحيه دنبالچه به وجود بيماري پي برد، بايد از روش هاي دارويي و خانگي براي درمان اين عارضه استفاده كند.

البته روش هاي خانگي درمان كيست مويي تنها قبل از پيشرفت عفونت كاربرد دارند و احتمال دارد كه عارضه را درمان كنند اما نمي توان به عنوان روش درمان قطعي روي آنها حساب كرد. اگر بعد از گذشت هفت روز از درمان خانگي و دارويي بيماري درمان نشد، حتما بايد به روش جراحي كيست را درمان كرد.

كيست مويي مزمن، باعث ايجاد ترشحات بدبو، قرمز شدن موضع بيماري به همراه درد و التهاب مي شود كه به شدت بيمار را آزار مي دهد و بايد هرچه زودتر براي درمان آن اقدام شود.

 


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : درمان كيست مويي، ليزر كيست مويي، عمل كيست مويي با ليزر،

ادامه مطلب

تاريخ : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۹:۰۸ | نویسنده : مهدي پدرام اصل |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی