سلامت و پزشكي

سلامت و پزشكي

<-PostTitle->

شقاق مقعدي يكي از عارضه هاي نشيمنگاهي شايع است و مي تواند در هر سني و به علت سبك زندگي غلط رخ دهد. بسياري از مبتلايان به اين بيماري علائمي مثل يبوست، درد هنگام دفع، خونريزي، سوزش و خارش را تجربه مي كنند. علائم آزاردهنده اين بيماري باعث مي شود كه افراد به دنبال راهي براي درمان سريع اين عارضه باشند.

معمولا بيماران اطلاعات كافي درباره روش هاي درمان شقاق ندارند و نگران نوع درمان، نتيجه و همچنين هزينه درمان شقاق با ليزر و جراحي هستند. در ادامه مطلب با ما همراه باشيد تا به بررسي اين موارد بپردازيم:

 

شقاق يا فيشر مقعد چيست؟

شقاق مقعدي يك پارگي كوچك در پوست ديواره مقعد است و معمولا در بخش خارجي دهانه مقعد ايجاد مي شود. شقاق معمولاً همزمان با اجابت مزاج باعث درد شديد و خونريزي مي شود. شقاق يا فيشر مقعدي در جامعه بسيار رايج است، اما اغلب با ساير علل درد و خونريزي مانند هموروئيد اشتباه گرفته مي شود.

 

85 تا 90 درصد موارد شقاق در خط مياني خلفي (ديواره پشت) مقعد و حدود 10-15 درصد در خط مياني قدامي (ديواره جلويي مقعد) رخ مي دهد. تعداد كمي از بيماران ممكن است در واقع در هر دو قسمت جلويي و پشتي شقاق داشته باشند. شقاق هايي كه در ديواره هاي جانبي مقعد قرار گرفته اند ممكن است در پي بيماري هاي ديگري ايجاد شده باشند.

شايع ترين علائم

بيماري شقاق يا زخم مقعدي معمولا با علائم دردناكي همراه است كه شايع ترين آنها به شرح زير است:

  • درد در طول اجابت مزاج و حتي چند ساعت پس از آن
  • يك توده كوچك يا برچسب پوستي روي پوست نزديك شقاق مقعد
  • خون در سطح بيروني مدفوع يا روي دستمال
  • ترك يا پارگي قابل مشاهده در مقعد
  • سوزش و خارش در مقعد
  • ترشحات بدبو

البته علائم فيشر به شدت بيماري هم وابسته است. زيرا شقاق در دو نوع حاد و مزمن ايجاد مي شود و شدت علائم در نوع مزمن افزايش مي يابد. اگر بيشتر از 6 هفته از شروع بيماري گذشته باشد، شقاق مزمن شده است و تنها راه درمان آن روش هاي جراحي و ليزر هستند.

مي توانيد در سايت دكتر بيژن عابديان مطلب كاملي در مورد هزينه درمان شقاق مقعدي با ليزر و جراحي را مطالعه كنيد.

چرا به شقاق مبتلا مي شويم؟

عوامل مختلفي در ايجاد شقاق موثرند كه يبوست و خشكي مدفوع يكي از اصلي ترين آنها شناخته مي شود. البته هر عاملي كه باعث افزايش فشار مقعد شود مي تواند منجر به شقاق يا فيشر مقعدي شود. شايع ترين دلايل فيشر به شرح زير است:

  • يبوست مزمن (طولاني مدت)
  • زور زدن براي اجابت مزاج، به خصوص اگر مدفوع سفت و خشك باشد
  • اسهال طولاني مدت
  • رابطه جنسي مقعدي
  • قرار دادن اجسام خارجي در مقعد
  • عادات بد روده اي طولاني مدت
  • عضلات اسفنكتر مقعد بيش از حد سفت يا اسپاستيك (عضلاتي كه بسته شدن مقعد را كنترل مي كنند)

زمان مراجعه به دكتر

اگر به محض مشاهده علائم غير عادي در مقعد مثل خونريزي، سوزش، خارش و درد و … به پزشك مراجعه كنيد، بيماري شما به موقع تشخيص داده مي شود. در صورتي كه به شقاق مبتلا شده باشيد، با توجه به شدت بيماري براي شما روش هاي دارويي يا پزشكي تجويز مي شود.

شقاق حاد كه كمتر از چند هفته از ايجاد آن گذشته معمولا با تغييراتي در رژيم غذايي يا مصرف برخي از دارو و پمادها برطرف مي شود، اما براي درمان شقاق مزمن بايد حتما جراحي يا ليزر فيشر انجام شود.

هزينه جراحي و ليزر شقاق

براي تعيين هزينه در ابتدا بايد حتما توسط پزشك معاينه شويد تا شدت پيشرفت و شرايط بيماري بطور كامل بررسي شود. بعد از معاينه، پزشك با توجه به شرايط بيماري بهترين روش جراحي را به شما پيشنهاد مي‌دهد.

اما با نگاهي كلي به جراحي و ليزر شقاق درمي‌يابيم كه هزينه درمان شقاق با ليزر براي بيمار به صرفه تر است. چون صورتحساب‌هاي بيمارستاني، شامل موارد زيادي است كه تنها بخشي از آنها را بيمه مي‌پردازد. همچنين هزينه‌هاي بستري و مراقبت‌هاي بعد از عمل هم به جراحي اضافه مي‌شود. چون حتي بعد از مرخص شدن، زمان طولاني براي بهبود جاي زخم جراحي لازم است كه اين امر خود مسبب هزينه‌هاي زيادي است.

 

https://vrgl.ir/gWD7Q


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : شقاق مقعدي، فيشر، درمان قطعي شقاق، هزينه درمان شقاق، هزينه ليزر شقاق،

ادامه مطلب

تاريخ : ۱۱ دى ۱۴۰۰ | ۰۱:۲۴:۵۳ | نویسنده : مهدي پدرام اصل |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی