سلامت و پزشكي

سلامت و پزشكي

<-PostTitle->

علت درد بواسير

درد بواسير چيست؟ درد بواسير زماني رخ مي دهد كه هموروئيد به درجه حاد رسيده و نياز به درمان اساسي و پزشكي دارد. روشهاي درماني بسيار زيادي به منظور از بين بردن اين بيماري موجود است. اجابت مزاج، نشستن به مدت طولاني، يبوست از اصلي ترين دلايل به وجود آمدن درد هموروئيد هستند.
درد ناشي از بواسير در ناحيه مقعدي بوده و گاهي درون يا خارجي از مقعد مشاهده مي شود كه با علائم ديگري چون سوزش، خارش يا خونريزي همراه است.

روش هاي تسكين درد بواسير

تسكين درد بواسير با روشهاي متعددي همراه است كه اصلي ترين آنها يعني راه درمان هموروئيد، ليزر است. اما اگر بنا به هر دليلي شرايط يا علاقه به انجام اين روش نداريد ميتوانيد هنگام مواجه با علائم و درد ناشي از بواسير برخي راهكارهاي خانگي و دارويي را پيش رو بگيريد كه در ادامه با آنها آشنا مي شويم.

درمان با ليزر

براي درمان فوري درد بواسير ابتدا بايد نوع بيماري را شناخته و با راهكارهاي درماني آن آشنا شويد. به طور كلي اصلي ترين و فوري ترين راه درمان درد بواسير ليزر است كه نيازي به جراحي نداشته و نتيجه قطعي به همراه مي آورد.
علاوه بر آن مي توانيد با رعايت برخي مسائل و به كارگيري چند روش ساده در خانه علائم هموروئيد خارجي و داخلي را موقتا برطرف كنيد.

 

درمان خانگي كاهش درد بواسير

علاوه بر استفاده مسكن و دارو كه تسكين درد فوري را به همراه دارند، مي توانيد با رعايت برخي نكات، طي يك هفته علائم و درد هاي ناشي از هموروئيد را به حداقل برسانيد. اما لازم به ذكر است اين نكات درمان قطعي نبوده و نمي تواند نتيجه 100 درصد به همراه داشته باشد.

حمام نشيمنگاهي

پس از اجابت مزاج عروق متورم ناشي از بواسير تحريك شده و علائم هموروئيد را به همراه مي آورد. حمام نشيمنگاه يك راه مناسب، به منظور تسكين درد هموروئيد شناخته مي شود. براي استفاده از اين روش ابتدا يك تشت يا وان را به گونه اي كه ناحيه مقعد و باسن را پوشش دهد، آب گرم بريزيد.(آب نه سرد باشد نه گرم) در ادامه 2 الي 3 قاشق غذا خوري را در آن ريخته و حل كنيد. به مدت 15 الي 20 دقيقه در آن بنشينيد. اين كار موجب كاهش فشار و درد هموروئيد مي شود.

درمان فوري درد بواسير با يخ

قرار دادن چند تكه يخ در كيسه و قرار دادن آن در ناحيه موجب كاهش التهاب، ورم و از بين بردن فوري درد شديد هموروئيد مي شود. يخ موجب كاهش جريان خون در ناحيه شده و خاصيت سر كنندگي براي آن ايجاد مي كند.

 

زور نزدن هنگام اجابت مزاج

وارد كردن فشار يا همان زور زدن در توالت موجب تحريك عروق درون روده شده و آن را تحريك مي كند. اگر مي خواهيد اجابت مزاجي آسان تري داشته باشيد، تمرين دم و باز دم كنيد. به طوري كه نفس عميق بكشيد و هنگام خارج كردن آن، مدفوع را به بيرون هدايت كنيد.

استعمال روغن يا ژل

استعمال موضعي ژل آلوئه ورا (لايه دروني گياهي آلوئه ورا كه ژل مانند است)، روغن كبد كوسه و پماد ژل نفتي مي تواند در نرم كردن پوست آسيب ديده و اجابت مزاج بسيار كارآمد باشد.

محلول فندق افسونگر

فندق افسونگر محلولي جهت كاهش خارش، رفع درد و التهاب است كه مي توانيد با آغشته كردن پنبه و استعمال آن به مقعد از درد هموروئيد خلاص شويد. تهيه آن آسان بوده و در داروخانه ها موجود است.

كاهش درد بواسير با نحوه نشستن

در بهترين حالت اين است كه از نشستن هاي طولاني مدت خود داري كنيد. اما در گام بعدي براي كاهش عوارض نشستن مي توانيد از بالشتك هاي طبي دوناتي استفاده كنيد. اين كار فشار وارد بر مقعد را تا حد زيادي كاهش مي دهد.
فعاليت روزانه: داشتن تحرك و فعاليت و همچنين دفع به موقع مدفوع مي تواند در اجابت مزاج آسانتر نقش مهمي داشته باشد.

مسكن قوي براي درد بواسير

علاوه بر راهكارهاي غير دارويي برخي دارو ها و مسكن ها به منظور رفع درد شديد هموروئيد مورد استفاده قرار مي گيرند. از اين رو داروهاي ضدالتهابي غيراستروئيدي بهترين گزينه هاي پيشنهادي ما هستند كه در ادامه چند نمونه از آنها را به شما معرفي خواهيم كرد.

اصلاح عادات روزانه

اصلي ترين دليل به وجود آمدن هموروئيد، يبوست مزمن است. بهتر است رژيم غذايي خود را اصلاح كنيد تا دچار اين عارضه نشويد. البته داروهايي چون شربت لاكتولوز وجود دارند تا در از بين بردن يبوست يا اسهال مزمن كارايي داشته باشند. اما اين دارو ها تنها در نرم كردن مدفوع موثر هستند.
علاوه بر آن افزايش دادن فعاليت بدني و عدم جا به جايي اجسام سنگين يكي از گام هاي درمان هموروئيد است.

براي درد بواسير چه بخوريم

خوردن برخي مواد خوراكي در شل كردن مدفوع و كاهش علائم نيز بسيار مفيد است.
برخي از اين خوراكي ها عبارت اند از:

  • نوشيدن آب به مقدار كافي 8الي 10 ليوان در روز
  • خوردن ميوه و سبزيجاتي چون آلو، كاهو، اسفناج كه حاوي فيبر مورد نياز بدن هستند
  • خوردن ويتامين سي و كا (c,k)
  • انواع حبوبات
  • در كنار اين موارد خوردن غذاهايي چون فست فود، سرخ كردني هاي مضر، نوشابه و ميوه هاي كال يبوست را به همراه آورده و سبب وارد شدن فشار بر روده ها مي شود

كلينيك نشيمنگاه


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : ،

ادامه مطلب

تاريخ : ۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۳:۳۸:۴۳ | نویسنده : مهدي پدرام اصل |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی