سلامت و پزشكي

سلامت و پزشكي

<-PostTitle->

درمان بواسير يا هموروئيد بسيار آسان و بي دردسر است اما تصوراتي كه مردم از بيماري بواسير يا هموروئيد دارند هميشه باعث شده است تا اين بيماري در لفافه باقي بماند و كمتر كسي حاضر به حرف زدن درباره ي آن باشد. بواسير يا هموروئيد در اثر كشيدگي و پارگي مويرگ ها و رگ هاي ناحيه ي مقعد به وجود مي آيد. گاهي در اثر برخي عوامل مانند يبوست و بارداري فشار بيش از اندازه اي به رگ هاي ناحيه ي مقعد وارد مي شود. اين فشار و كشش بيش از اندازه مي تواند باعث كشيدگي ، پارگي ، تورم و از هم گسيختگي رگ هاي ناحيه ي مقعد شود و با توجه به ميزان صدمات وارده به رگ ها درجات مختلفي از بيماري بواسير را به وجود بياورد كه عبارتند از.

درجه ۱ : بواسير داراي علائم بيرون زدگي نيست و همراه با اجابت مزاج خون روشن دفع مي شود.

درجه ۲ : بواسير داراي علائم بيرون زدگي است ولي به صورت خود به خود به داخل باز مي گردد.

درجه ۳ : بواسير داراي علائم بيرون زدگي است ولي فقط با كمك دست به داخل باز مي گردد.

درجه ۴ : بواسير داراي علائم بيرون زدگي است و به داخل باز مي گردد.

شايد در نگاه اول يافتن راه درمان بواسير كمي مشكل به نظر برسد ولي بواسير چيزي نيست كه درمان نشود. تمام درجات بواسير قابل درمان هستند و مي توان براي هميشه اين بيماري را مداوا كرد.

درمان خانگي بواسير يا (هموروئيد)

بواسير رابطه ي مستقيمي با تغذيه و سبك زندگي افراد دارد از همين رو مي توان با استفاده از درمان خانگي و با كمك روش هاي موثر و ساده اي كه در اين روش وجود دارد تا حد زيادي علائم و نشانه هاي بواسير را كنترل كرد و كاهش داد. قبل از معرفي روش هايي براي درمان خانگي بواسير ۲ نكته ي زير را در نظر بگيريد.

  • درمان خانگي بواسير از ديدگاه پزشكي به عنوان خط درمان به حساب نمي آيد بلكه روشي تكميلي براي كنترل و كاهش علائم و نشانه هاي بواسير است كه مي توان در كنار ساير روش هاي درماني از آن استفاده كرد.
  • قبل از آغاز درمان خانگي با پزشك متخصص خود درباره ي وضعيت علائم و درجه ي بواسير خود مشاوره داشته باشيد. درمان خانگي بواسير زماني اثربخشي لازم را دارد كه بواسير در درجات بسيار خفيف خود قرار دارد و علائم و نشانه هاي آن پيشرفت نكرده است.

عكس درمان خانگي بواسير يا (هموروئيد)
عكس درمان خانگي بواسير يا (هموروئيد)

چند روش موثر براي درمان خانگي بواسير:

  • نوشيدن ۸ الي ۹ ليوان آب در طول روز
  • مصرف منابع غني فيبر مثل ميوه ها و سبزيجات تازه
  • پرهيز از مصرف نوشيدني هاي الكلي
  • استفاده از كيسه ي يخ براي تسكين و درمان درد بواسير و التهابات ناشي از بواسير
  • نشستن در وان آب گرم به مدت ۲۰ دقيقه در روز براي درمان خونريزي بواسير و درد آن
  • پرهيز از زور زدن و نشستن طولاني مدت در توالت
  • كنترل استرس
  • تحرك كافي روزانه

درمان بواسير با ليزر يا (هموروئيد)

وقتي صحبت از راه درمان بواسير مي شود يعني مداخلات پزشكي مطرح است. اما اين لزوما به معني استفاده از تيغ و چاقوي جراحي نيست. پيشرفت علم باعث شده تا تكنولوژي هاي پيشرفته اي در حوزه ي پزشكي و درمان بيماري ها به وجود بيايد كه مراحل درمان بيماري ها را به مراتب راحت تر و نتايج آن را موفقيت آميز تر كند. جديدترين و آخرين متدي كه براي درمان انواع بواسير در حال حاضر وجود دارد درمان بواسير با ليزر است روشي نوين و كاملا بدون درد و خونريزي كه با بالاترين درجه ي موفقيت و بدون امكان بازگشت مجدد بيماري مي توان براي هميشه به درد و خونريزي بواسير پايان داد و بدون نياز به بستري و بيهوشي دوباره زندگي عادي را از سر گرفت.

تصوير درمان بواسير يا (هموروئيد) با ليزر

 

منبع: كلينيك مهنا

 


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : درمان بواسير، درمان هموروئيد،

ادامه مطلب

تاريخ : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ | ۰۲:۵۶:۲۷ | نویسنده : مهدي پدرام اصل |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی